-->

Awalnya Saya Hidup Susah, Tapi Setelah Mengamalkan Surah Al-Waqi’ah Terjadi Sesuatu yg Sangat Mengejutkan

Seluruh syarat dalam hayati ini sudah juga diresmikan oleh allah samada didalam bab jodoh, ajal, rezeki, dan pula seluruh pada kehidupan kita. Rezeki nir hendak datang bergolek tanpa usaha kita seorang diri. Jangan kurang ingat seluruh suruhan allah & juga tinggalkan semua larangan – nya.

Salam seluruh.

Semata – mata berkongsi. Ambil yang baik, buang yang kurang baik.

Sy nir menyudahi cari kerja, berbulan cari, sementara itu sy cari kerja part time je. Kedai high end, kedai makan, you name it, semua aku  apply. Kesimpulannya sangkut satu company, buat sales, tetapi takda basic, komisyen sahaja.

Bidang juga sy nir atensi. Kos nak berangkat kerja lagi bukan murah. Tanggal reject tawaran tu, saya fikir poly kali, mengapa lah tidak cuba je kerja tu, entah entah aku  boleh perform, mampu la jugak honor . Sahih menyesal. So sy job hunt lagi, berbulan lamanya.

Aku  terbaca confession kat halaman ni, pasal al – waqiah magnet rezeki. Ya, benar. Terdapat satu malam tu, lepas solat subuh, aku  baca al – waqiah, hasrat utk dimurahkan rezeki. Namun allah sentuh hati saya malam tu. Menangis saya baca al – waqiah. Mengapa? Karena aku  baca iktikad surah tu sekali. Aku  jangan lupa iktikad surah tu berkait dengan rezeki, warnanya tidak.

Sayu hati masa baca, teringat banyak dosa aku  buat ketika sebelum ni. Saya untuk solat sunat taubat. Zikir nir henti, mintak ampun tidak henti, doa tidak henti. Hingga saya lelah.

Besok nya saya sambung cari kerja semula. Then petang tu, saya bukak email, masih ada dua email berdasarkan company yg aku  sempat apply. Email kesatu, mereka istilah permohonan kandas, dalam hati aku , aku  pantas sedar diri, tidak mesti buat ibadah satu malam, terus makbul doa, lagi lagi poly dosa aku  saat sebelum ni.

Saya juga bukak email kedua, mampu jadi company ter – resend email sama. Namun sbenarnya email ke 2 tu jemput aku  berangkat interview, buat jawatan yang berbeza. Alhamdulillah, saya ketahui tidak mesti saya sanggup kerja tu, namun sekurangnya diberi kesempatan untuk berangkat interview, sanggup ataupun tidak, tu allah je boleh tolong.

Selang sebagian hari, saya mampu mesej dari residu majikan aku , tanya aku  gratis tidak, nak mintak aku  kerja dengan ia satu 2 hari, alhamdulillah. Satu hari 2 juga, masih ada jugak sanggup uang berdasarkan tidak buat apa.

Malam yang sama, saya berangkat berbuka puasa pada masjid. Berkat terawih masing – masing malam pula cita rasanya, terdapat akak ni yang aku  senantiasa bertegur kat masjid, beliau tanya aku  nak kerja nir. Gaji mahal, tetapi part time. Alhamdulillah.

Terlihat tidak the power of 2’s on ramadhan, the power of al – waqiah, the power of taubat, the power of ibadah. 3 tawaran kerja part time sekali gus.

Saya cari part time karena aku  duduk di negeri orang, visa lagi sebagian bulan expired. Aku  student di negeri yang islamophobia kokoh. Saya bercadar, islam. Jadi benar lagi sulit bahwa nak mampu kerja.
Awalnya Saya Hidup Susah, Tapi Setelah Mengamalkan Surah Al-Waqi’ah Terjadi Sesuatu yg Sangat Mengejutkan




apa juga aku  bersyukur amat ketika ini. Jadi yg belum bisa kerja, or uang asik tidak cukup, cuba lah baca al – waqiah, solat fardhu jangan tinggal. Lagi dekat kita menggunakan allah, lagi allah kasihi kita. Perancangan allah hebat, jadi jangan sempat putus harapan.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel